اقدام به بارداری

رژیم غذایی پیش از بارداری

یکی از دغدغه هایی که وجود دارد و در مورد آن بسیار پرسش می شود، رژیم غذایی مناسب برای بارداری می باشد. این موضوع از این جهت که بتوانید یک بارداری خوب داشته باشید، مهم است و لازم است که یک رژیم غذایی مناسب از قبل داشته باشید که می توان به چند مورد اشاره کرد.

مصرف سبزی‌های برگ دار

مصرف سبزیجات برگ دار در بارداریسبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم و برگ چغندر، منابع بزرگی از اسید فولیک هستند که یک ویتامین B است که به جلوگیری از نقص‌های لوله عصبی از جمله اسپینا بیفیدا در مراحل اولیه تکامل جنین کمک می‌کند. اما این بدان معنا نیست که شما باید هر روز سالاد بخورید. راه‌های زیادی برای آماده کردن سبزی‌ها وجود دارد. تکه‌های کلم را خرد و روی آن نمک و روغن زیتون ریخته و برای تهیه چیپس کلم کباب کنید. یا اسفناج کوچک را با پاستای گندم یا برنج قهوه‌ای تفت دهید.

 

مقاله مرتبط : فولیک اسید و همه چیز در پیرامون آن

خوردن شیر

مصرف شیر در بارداریشیر کلسیم زیادی دارد و یکی از عناصر مهم، کلسیم است که برای رشد اسکلت جنین ضروری است. از آنجا که بالا بردن سطح کلسیم در بدن طول می‌کشد، شما باید اکنون سهم خود را از کلسیم دریافت کنید. پائولو مورا، مشاور ثبت شده در مرکز پزشکی مونتفیور در نیویورک می‌گوید: اگر شما یک طرفدار لبنیات هستید، به یاد داشته باشید که بسیاری از غذاهای غیر لبنی نیز غنی از کلسیم هستند. ماهی (با استخوان)، سویا، حبوبات، کلم، کلم بروکلی، غذاهای غنی‌شده ، از نظر وجود مواد معدنی غنی هستند.

اجتناب از مصرف الکل

اجتناب از مصرف الکل در بارداریچندین سازمان و همچنین سازمان‌ بهداشتی فدرال و محلی، از جمله راهپیمایی دایمس، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، جامعه جراحان و کالج آمریکایی متخصصان زنان زایمان به زنان هشدار می‌دهند که هنگام برنامه‌ریزی برای باردار شدن، الکل ننوشند. چرا که مراحل اولیه بارداری از مهم‌ترین مراحل تکامل جنین است. از آنجایی که سیستم عصبی و عروقی کودک در سه ماه اول بارداری شکل می‌گیرد مصرف الکل باعث اختلالاتی در شکل گیری جنین می‌شود، حتی قبل از این که شما اولین پریود خود را از دست بدهید، شکل می‌گیرد.

از آنجا که الکل مهم‌ترین علت قابل بیان درمورد نقص‌های مادرزادی و ذهنی در ایالات‌متحده است، بهتر است زمانی که می خواهید مصرف کنید، از تصمیم برای بارداری خودداری کنید. همچنین در کنارش بهتر هست از مصرف کافئین و نوشابه های انرژی زا ​نیز پرهیز شود.

مصرف تمشک سیاه ​یا توت فرنگی

مصرف توت فرنگی در بارداریتمشک سیاه(همانند توت فرنگی) بیشتر از اینکه درمانی باشند، درمان خوشمزه هستند. آنها حاوی ترکیبات فیتونوترینت و گیاهی هستند که به مبارزه با بیماری کمک می‌کنند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که برای تشکیل کلاژن مناسب است که یک کلید برای تقویت غشا است. یک مطالعه نشان داده است، زنانی که رژیم غذایی ضعیفی دارند در معرض خطر زایمان پیش از موعد قرار دارند. بنابراین یک دسته توت بردارید و آن‌ها را با ماست و کورن فلکس فیبر بالا برای یک وعده صبحگاهی آماده کنید.

مقاله مرتبط : هفته اول بارداری و تأثیر فیبر در آن

مصرف ماست پروبیوتیک

مصرف ماست پروبیوتیک در بارداریماست حاوی باکتری‌های خوبی است که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند.  این به ویژه در دوران بارداری مهم است چون بدن شما به طور طبیعی سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند تا از بچه محافظت کند (به عنوان بافت مهاجم توسط بدن شما با آن برخورد می‌شود). به دنبال «کشت‌های فعال زنده» بر روی برچسب برای اطمینان از اینکه ماست شما پروبیوتیک دارد، بگردید. اگر خوردن ماست به تنهایی خوشمزه نیست، اسنک‌های رژیمی کنارش میتونه مزه آن را بهتر کند، پس در رژیم غذایی خود داشته باشید.

 

عدم استفاده از شیر پاستوریزه و پنیر غیر پاستوریزه(سنتی)  

پنیر سنتی یا غیرپاستوریزهپنیرهای نرم، پنیر فتا و پنیر آبی ممکن است باعث عفونت (لیستریا) شوند که زنان باردار مستعد ابتلا به آن هستند. لیستریا می‌تواند منجر به سقط‌ جنین، مرده‌زایی یا دیگر مشکلات جدی سلامتی شود. هات‌داگ و گوشت ناهار هم میتونه باعث لیستریا شود پس از مغازه لبنیات سنتی فاصله بگیرید.

 

 

مصرف گوشت قرمز

مصرف گوشت قرمزبراساس اطلاعات اداره آمار آمریکا در حدود ۶ میلیون زن از سنین باروری دارای کمبود آهن هستند و این امر می‌تواند در اوایل بارداری خطرناک باشد. کم خونی و فقر آهن در سه‌ ماهه اول بارداری خطر زایمان زودرس را دو برابر می‌کند و خطر تولد یک نوزاد با وزن کم را سه برابر می‌کند.

دانشمندان می‌گویند این موضوع می‌تواند منجر به افزایش خطر از دست رفتن خون در طول زایمان شود و در نتیجه ممکن است نیاز به تزریق خون پس از زایمان را جدی کند. سعی کنید انواع گوشت گاو و یا گوشت گوسفند را امتحان کنید. حتی بهتر است در کنار گوشت از سیب زمینی هم استفاده کنید.

 

تذکر:

  • از مصرف ماهی غافل نشوید چون حاوی امگا ۳ هست و برای جلوگیری از زایمان زودرس مفید است.
  • مردها نیز باید کنار همسرشان حواسشان به تغذیه خود باشد و از ۳ ماه قبل از بارداری همسرشان از مکمل های روی و سلنیوم با تجویز دکتر مصرف کنند تا کیفیت اسپرم بهتر شود.

کلام پایانی

امیدواریم این اطلاعات برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد، ممنون می شویم نظرات یا پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا